Translate

maandag 16 augustus 2010

als ik nu maar eerst...

...het is een tekst uit mijn jeugd. Wanneer ik me niet lekker voelde zei mijn moeder, ga nu maar eerst jezelf wassen, dan knap je wel op..... Inmiddels is het een gevleugeld gezegde. Ik word wakker en denk, ga u maar eerst douchen, dan knap je wel op. Vaak helpt het, soms moet ik weer zeggen, als ik nu maar eerst... met een nieuwe invulling; na douchen komt koffie, na koffie, ontbijt, de honden uitlaten.
Sommige dagen rijgen zich aan één met als ik nu maar eerst....... Dan moeten er hardere maatregelen genomen worden. Zo heb ik enkele maanden geleden dan eindelijk de stoute schoenen aangenomen om de camera te kopen, waarvan ik vind dat ik die verdien.


Het helpt, ik koester dat soort aankopen dan ook en vertel me elke dag hoe geweldig het is dat ik nu kan genieten van mijn nieuwe aanschaf.
Maar als je gewoon niet de energie hebt om jezelf een schop te geven, niet de energie hebt om in het leven te staan, dan is een camera in mijn boekenkast niet meer de schop onder mijn kont.















Dus toen ik vorige week verwoed pogingen deed om knuffelpoppen te maken en mijn naaimachine steeds niet deed wat ik wilde heb ik mezelf maar weer eens gekieteld en voor het eerst van mijn leven een naaimachine gekocht -ik deed het altijd met de machines uit 1965-


Tot de volgende energiedip ben ik dus weer even zoet.

2 opmerkingen:

  1. Ha wijffie!

    Groot gelijk dat je jezelf kietelt! Je verdient het ook en één ding is zeker: aan jou is zowel een camera als een naaimachine goed besteed!

    Veel plezier er mee en veel crea Bea momenten met beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank.... en ik ga zo lekkurrrrrrrrrrrrrrrrr ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...