Translate

woensdag 30 maart 2011

Pergola

Nou ja, Pergola.. ik noem het mijn schaduw dak op mijn ochtend terras.
5 jaar geleden een Clematis Montana gekocht, prachtige roze bloemen in het voorjaar. zo'n vrolijke vriendelijke lente kleur, waar je vrolijk van werd. Groeien dat deze wilde....omdat ik Poolhonden heb wilde ik in ieder geval 1 terras voorzien van schaduw en kreeg mijn maatje zo ver dat hij een dak op dat terras maakte. overdekt met de roze bloeiende Clematis... en trots dat ik was.

zeg nou zelf een vrolijkheid om naar te kijken
Echter dit voorjaar zag ik bij iedereen zijn Clematis tot leven komen, maar niet bij mij.... ik vreesde het ergste... wat ook waar bleek te zijn. Mijn prachtige vrolijke bloeier is niet meer.
Gisteren resoluut de snoeischaar er in gezet en nieuwe klimmers gekocht. Aan de ene zijde -schuur kant- een Bruidssluier en aan de overzijde een bruin blad gevende wilde wingerd. Ik hoop dat het niet weer 5 jaar duurt voor ik een beetje schaduw zal hebben.
wat ziet het er triest uit hè ?

2 opmerkingen:

  1. Och jee, dat is balen! Ben je er nog achter gekomen hoe het kan dat die van jij dood ging?

    Hopelijk heb je snel weer zo'n mooi begrooied dak.

    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja.. het was de schuld van die stomme klimop (hedera) die ik dus meteen de kop om gedraaid heb... ik dacht; ik zal um leren *proest*
    Bij het verwijderen van de wortels van de Clematis was het duidelijk dat de wortels van de klimop er compleet door gegroeid waren.


    op naar een zeiltje kopen om de zomer iig iets van schaduw te hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...